Midsommar del 1

1. Älskade syster, älskade pojkvän // 2. Jag, Alva & Joel på ett hörn // 3. Fröken Amanda och jag // 4. @Folkets park // 5. Lekkamraterna Kalle och Alfons // 6. Bortskämd? Oh ja ;)

Midsommar var underbart roligt. Det kunde (nästan) inte bli bättre. Det/de som fattades var min kära far och bror. Om man bortser från det hade vi en minnesvärd dag och kväll. Tillsammans med underbara människor, snaps, dricka, god mat och lekar/spel blev det en lyckad dag.

Började dagen hemma hos Hanssons för midsommarlunch med sill, potatis, snaps och jordgubbsmarängtårta. För min och Amandas del blev det att dela på en Hallans fläder - min första nubbe någonsin - som faktiskt var väldigt god. Resten av eftermiddagen spenderades en stund i Folkets Park som tyvärr inte var så mycket att hurra för, vilket gjorde att vi bestämde att gå hem till oss i familjen Nordqvist för fika där vår lilla Alfons självklart fick sitta med och smaka på godbitar. Därefter blev det den traditionella tipspromenaden med både görlätta och kluriga frågor. Bra jobbat mor!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback