Våffeldagen

Idag är det våffeldagen. Det är roligt med alla de här så kallade matdagarna. Det blir på något sätt roligare att äta till exempel våfflor när det står våffeldagan i almanackan.

Så våfflor ska vi laga senare ikväll. Våfflor som efterätt. Våfflor kan man äta på många olika sätt, men personligen gillar jag våfflor med sylt och grädde. Våfflor för mig är efterätt, inte något matigt. Visste ni att i Belgien äter de massor med våfflor och då helst som efterätt. Med jordgubbar och grädde, banan och choklad, jordgubbar och choklad. Mums

HÄR hittar ni en mängd olika recept på våfflor.

Äter ni våfflor idag och hur?



Edit: Smart som jag är tog jag fel på dag. Det är ju imorgon. Nåja, det får bli våfflor idag i alla fall =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback