Rödgröna eller alliansen?

Har hört att det är fler människor i år som ska/får rösta. För mig är det första gången då jag ännu inte fyllt 18 sist det var val. Nackdelen med att fylla sent på året.

Jag vet inte om jag ska avslöja vilka jag röstar på, men kan säga nu att det står mellan två stycken. Ännu velar jag mellan dessa två. De hade mycket bra saker att säga om de olika ämnena som diskuterades. Båda partierna är dock på samma sida, så egentligen spelar det väl inte så stor roll.

Men en person jag stör mig på är Björklund. Ursäkta mitt ordval, men enligt mig är han en arrogant människa. Och jag förstår inte hur han tänker vissa gånger, i alla fall när det gäller skolan. Eleverna i dagens skola känner mer press på sig och många klarar inte av skolan och misslyckas, med dåligt ordval. Hans lösning är då att det ska införas mer betyg och att de dessutom ska införas i mellanstadiet. Jo, det medför ju verkligen mindre press på eleverna. NOT. Detta medför ju mer press på eleverna. Alltså, hur tänker han? Problemet idag är att kraven är för höga på eleverna. Istället tycker jag, precis som andra, att det krävs mer lärare i skolan. 

Mer betyg. Pyttsan. Det finns mer saker som jag skulle vilja diskutera, men då blir väl detta inlägg tre gånger så långt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback