Mattraditioner

Mattraditioner är det säkert flera som har. Man äter en viss maträtt en viss dag eller liknande.
När jag och min bror var små och våra föräldrar fortfarande var tillsammans kommer jag ihåg att vi hade en speciell maträtt på torsdagar. Då åt vi ärtsoppa och pannkakor. Torsdagarnas middag var ärtsoppa och pannkakor. Det är det jag kommer ihåg som var vår slags mattradition och det var ju så gott.

Tyvärr avtog det i och med att vi blev äldre samt att mamma och pappa skilde sig. Lite synd, men vad ska man göra. Traditioner ändras med åren. Men vi äter fortfarande ärtsoppa och pannkakor då och då vilket mamma lagade idag. Alla gillar dock inte ärtsoppa som exempelvis min syster så det fick bli tomatsoppa till henne. Men jag gillade det, blev dock väldigt mätt efter en tallrik soppa och två pannkakor.

Så detta blev jag väldigt glad över när jag kom hem förut. En favorit från när man var barn. Barnminne ♥

Har/hade ni några mattraditioner?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback