Liseberg - a bomb

Så människor.
Jag har varit i kära Göteborg i tre dagar, hemkommen igår. Så jag vet, dålig update. Men så är det.

Vi befann oss i bilen mot Göteborg torsdag morgon. Mycket skönt väder vid den tiden, dock kom regnet senare ju närmare Göteborg vi var. Inte trevligt må jag säga. Tyvärr slutade ju inte regnet när vi for till Liseberg och mer blev det sen, så det var bara att köpa en fin regnponcho, annars skulle vi blivit genomblöta. Jag och syster gick i alla fall och åka Balder, vilket inte var en höjdare direkt så efter det åkte vi sagoslottet och sedan spegelhuset. Medan det fortsatte regna passade vi på att prova på 3D-bion. Mycket kul! Regnet slutade dock sen vilket var så skönt. Så då blev det många åk på karusellerna och även spökhotellet, första gången för Alva. Skitläskigt tyckte vi alla och vi skrek för fulla halsar, men fan vad roligt ändå.

Dagen efter var det varmt och soligt. Perfekt för en dag på Liseberg. Alvaflickan åkte Kanonen för första gången. Till en början ville hon inte åka och var så nervös när vi stod i kön att hennes hjärta slog i 500 i timmen. Men gissa vem som ville åka igen direkt efter? Hehe. Det blev fullt åk hela dagen lång och även en gosig vinst vid basketen samt 2 kg choklad!

Roliga dagar i Göteborg, synd att tiden bara ska gå så fort. Liseberg är ju för härligt. Love it.


3D-bion. Så roligt att se med dessa glasögon


Flickorna i familjen


Båda dagarna kom det roliga figurer i olika utklädnader


Juke Box. En klassisk favorit


Virvelvinden. Men det borde faktiskt snurra mer




Uppsvinget. Första gången Alva åkte


Den här karusellen måste vara den läskigaste. Man har endast en grej över höfterna och den glappar lite när man kommer upp och ner. Scary


Utanför spegelhuset. Även den en klassiker


Kanonen, roligaste karusellen. Synd bara att den är över så snabbt


Mamma och Mats. Vi åt middag på Spökbaren och åt då slaktarens biff. Mumma


Syster och jag. Vi har nyss vunnit detta gosiga lejon. Det enda som krävdes var att man skulle sätta basketbollen i korgen. Vem gjorde det då? =)


Jag och syster med lejonet, som vi döpte till Edward, samt vår 2 kg choklad. Yummie!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback