Graffiti - konst eller skit?

Är det nån mer än jag som tycker att graffiti är fult? Överallt ser man graffiti, graffiti, graffiti. Det förstör så jävla dant. Har dom inget bättre för sig dom ungarna än att förstöra skyltar, väggar och sånt? Det lustiga är att dom inte åker fast heller, det är ingen som ser när dom gör det.

Visst, dom kanske får utlopp för sina konsttalanger, men gör det på nåt annat sätt då.
Jag kanske låter som värsta moraltanten men jag lovar att det finns många i min ålder och yngre som inte tycker om det.
Dom sprayar sönder busshållplatser så att man inte ser busstiderna och så fort nån har rengjort det så är dom där direkt efteråt och förstör det igen. Dom sprayar på hus, på tågstation, på fönster.

Hemma hos mig håller dom på och bygger en ny förskola och dom har hållit på ett tag nu och är snart klara, bara lite finputsning kvar. Jag kommer ihåg första gången jag såg skylten dom hade satt upp där det stod namnet på förskolan. Dagen efter har några varit och sprayat skylten fullt med massa ful graffiti text. Varför? Är det kul att förstöra? För inte fan går dom och sprayar på sitt eget hus och sina egna grejer.

Va tycker ni? Konst eller bara ren mojja?


 Hur i helsike har dom orkat spraya allt det där, och längst upp?!


Word! Nån som är med? =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback