Dead man walking

Måndag morgon. Tåget inställt på grund av olycka i Linghem. Snöröjare som blev påkörd av X2000. Hemskt.
Förstår inte hur det kunde hända med tanke på att de var två stycken arbetare, varav den ena skulle övervaka och varna om det kom något tåg. Måste varit en hemsk syn att se sin arbetskamrat bli överkörd av ett tåg.

Eftersom vi fick ta ersättningsbuss åkte vi förbi Linghem och olycksplatsen. Tåget som körde på mannen stod en bit bort, människorna ombord hade säkert fått transport på annat sätt. Det var fullt med polis- och brandbilar samt ambulanser. Sjukvårdare gick på spåren, säkert för att plocka upp rester. Sen såg jag båren stå på perongen, båren med den döda mannen, självklart övertäckt med en filt. Även fast man inte såg den döda kroppen plus att man såg båren i endast tre sekunder kändes det ändå häftigt att vara så nära en död kropp. Jag respekterar självklart mannens familj, inget dumt mot dem och det var inget jag blev glad av. Bara häftigt och ovanligt. Jag kanske borde ha blivit kriminalpolis?

Med all respekt för mannens familj och släktingar. Tragiskt. ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback