Bathing at the channel

Denna dag har spenderats på vårdcentralen och i Berg.

Vårdcentralen: Tid för att ta bort bandage och stygn från tån. Tåg såg inte så fräsch ut men hon sa att det såg fint ut och som det ska, så det är ju bra. Sen kom vi dock till då hon skulle ta bort stygnen, ett på varje sida. Så hon började, och när hon skulle klippa i tråden gjorde det så himla ont. Så hon väntade lite. Sedan tog hon tag igen och drog ut tråden snabbt. Det var det värsta jag varit med om. Jag skrek så ont det gjorde och jag svimmade nästan. Olidlig smärta. Fick lägga mig ner en stund och ha på lite bedövningssalva så att smärtan skulle lägga sig. Att ta bort stygnet på andra sidan gjorde inte alls lika ont, det stack till lite, inget mer. Nu får jag dock ha tubgas på tån i tre dagar och inte bada i pool eller sjö. Typiskt. Men men, det är över nu. Och jag kan duscha som vanligt i alla fall.

Resten av dagen spenderades i Berg tillsammans med syster och mormor. Först blev det lunch på Kanalkrogen och sedan blev det sol och bad nere vid vattnet. Skönt. Samma planer imorgon. Älskar sommaren.


Så skönt att slippa bandaget. Ska lufta tån mycket och ha på denna för att undvika smuts


Det är mysigt att sitta på uteserveringen i solen och se alla båtar som åker förbi


Alva och mormor


Me och syster


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback