Äkta päls eller fuskpäls

Ska man ha pälskläder eller inte? Personligen tycker jag att man lika gärna kan köpa sig fuskpäls för det ser fan i mig likadant ut. På så sätt kan man undvika att stödja tjuvjakten på djur som blir flådda till döds vars päls säljs sedan. Visst jag äter kött men jag kan lova att det köttet kommer från ett djur som har behandlats väl och inte plågats till döds. Som har fötts upp här i Sverige på nån gård med fint grönt gräs att äta.

Tänk er vilken plågsam död dom djuren får som blir flådda medan dom fortfarande lever, vilken smärta.
Nej, fuskpäls kan man lika gärna köpa. Jag såg på Rachel Zoe Project förut där hon sa att hon precis hade köpt 3 stycken kappor av leopardpäls, tror jag, vilket inte va tillräckligt. Hon kan faktiskt hitta en kappa som är likadan och lika snygg men som inte har suttit på en leopards kropp. Men nej, hon måste ha äkta päls eftersom det är lyxigt och dyrt, hon är ju kändis.

Nej, jag kommer aldrig använda riktig päls.
Va tycker ni? Ska man köpa äkta eller fuskpäls?


Kommentarer
Postat av: cassandra

Fuskpäls. Jag stödjer djuren :)

2010-12-08 @ 18:00:19
URL: http://cassque.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback