Väntar nervöst

Jag är nervös och har ont i magen, väntar på att jag ska få resultatet angående omtentan. Det skulle börja rapporteras in idag och jag dör om jag får underkänt. Nästa omtenta är vecka 49 mitt under vfu:n så då har man ju fullt upp med det, plus att det är sista gången innan spärren kommer. Så om jag inte klarar den då får jag inte fortsätta utbildningen, utan får fortsätta igen nästa år. Det är så himla dumt, att en enda liten grej kan leda till att man inte får fortsätta. Då kommer jag bli jäkligt förbannad.

Jag har ingen aning om de andra fått veta och jag vågar inte gå in på studentmailen eller studentportalen och kolla. Jag vågar inte. Om man får godkänt kommer resultatet in först på studentportalen och sen efter ett tag på mailen. Tänk om det inte skulle stå något på studentportalen, då vet jag ju att jag inte klarat tentan. Så jag väntar tills imorrn kväll och kollar, jag är för nervös. Har aldrig varit så här nervös inför en tenta. Ibland kopplar jag bort det när jag gör något annat, och sen kommer tanken upp i huvudet och jag tänker "shit, tänk om jag inte klarar den" och jag får ont i magen igen.

Tentaångest så in i helvete rent ut sagt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback