Snö i all ära, men detta?

Usch, vad det är kallt ute. Jag har visserligen inte tagit mig ut idag och kännt utan sitter här med mysdress but still. Igår var det fruktansvärt kallt ute, så kallt att jag fick en panikartad känsla inombords och bara tänkte "jag måste in, jag måste in". Åkte till min vfu-plats lite snabbt igår pga underskrift på utvecklingsplanen och jag kom till insikt när jag stod där vid busshållplasten att jag borde ha tagit två par strumpbyxor och inte de skorna jag hade. Tårna fick nästan köldskador. Så när jag hade varit där stack jag snabbt hem igen för att sätta på mig ett par tights till, alltså två lager och sedan byta till mina varma Uggs. Fick även ringa farmor för att be mig skjutsa ner mig till station så att jag kunde hinna med tåget för jag var absolut tvungen att ha två lager strumpbyxor och uggs på fötterna. Snacka om att det var skönt att komma in på tåget, värme tack! När tåget väl var framme tog jag och Helene bussen så att vi slapp gå så långt, vi gick sista biten ner till campus men det var jobbigt ändå med kylan och all blåst. Sen var det samma visa när vi skulle hem, dock fick vi gå hela vägen ner till stationen och detta var inte så härligt precis. Så kallt att min näsa och panna började värka. Ska man behöva gå omkring med rånarluva? Jag kan tala om att det var extremt skönt att komma innanför dörren in i värmen sen. Snö i all ära, men detta? Man kan fasen inte ta sig ut, man fryser nästan ihjäl ute. Nej usch, jag tycker om snö men det ska ta mig fan inte vara så här kallt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback