Sicily shopping

Italien sägs ju vara rätt så dyrt. Ungefär samma priser som i Sverige.
Jag hade inte direkt räknat med att få hem så mycket, men det blev en del grejer i alla fall vilket resulterade i en svårstängd väska.

Och vad gäller priserna var det inte så farligt. Hittar man rätt ställen så behöver man inte betala särskilt mycket. När vi var inne i byn Terrasini var det speciellt två ställen vi gillade mycket där det fanns bland annat kläder, skor, väskor och smycken. Jag kom hem med riktiga fina fynd!


Dessa tre underbara par hittade i samma butik. De Converseliknande skorna gick på endast 120:-, svarta sandalerna gick på 120:- och kilklacksskorna gick på 150:-. Alla är jätteskönt att gå i, utan något skoskav och de är superfina. Vad sägs om det?!


Den här shortsdressen är jätteskön att ha på. Kostade bara 90:-


Shortsdressen ovan och de här blusarna fann jag på samma ställe. Den mönstrade blusen kostade runt 120:- och den blå runt 150:-


Jeans var svårt att hitta i passande storlek då storlekarna var mycket mindre än hemma. Men de här hittade jag i samma butik som blusarna och de gick på 170:-. Jättesköna att på och de sitter överallt


Varje fredagskväll hade de massa försäljningsstånd längs hela gatan. Massor med fina saker. Där hittade jag det fina turkosa halsbandet för en hundring. Piercingen och ringen hittade jag i en fin liten butik inne i byn. De gick på 150:- respektive 80:-. Piercingen hade jag dock problem att få upp så nästa gång vi åkte in till byn fick jag lämna in den och byta kula. Men nu sitter den


Animationteam hade självklart tillhörande t-shirtar/topar och shorts i olika färger. Därför köpte jag det här fina setet som jag sedan gick omkring i på dagarna när vi badade. Det var rätt så kul att folk då trodde att jag jobbade där :)


Vad är Citta del mare och Animationteam utan tillhörande musik. Låtarna på den här cdn plus en mängd andra dansade vi till varje kväll med speciella danssteg till varje låt. Underbart och jag saknar det. Jag kommer lyssna sönder skivan


Fotopärmen köpte jag dock inte på Sicilien utan här hemma i Sverige i bokhandeln. Har smyckat den själv med den fina orange blomman. Här ska jag sätta de mest betydelsefulla och fina bilderna från Sicilien. Albumet kommer att fyllas på för varje gång jag åker ner dit


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback