Ren hy är A och O

Att ha ren och fin hy är viktigt för dom flesta och alla föds inte med fin hy. Jag har tur som föddes med fin hy och har aldrig haft problem med ansiktet, vilket jag är glad över. Att ha ren och fin i ansiktet kan avgöra om man känner sig bra eller inte. Jag brukar bli lite smått irriterad om jag så bara får en finne i ansiktet, men jag ska väl inte klaga.

Men ett tips är att inte använda så mycket grejer i ansiktet. På något sätt känns min hy fräschare och det kan bero på att jag inte längre använder foundation. Det känns mycket skönare att va helt naturlig ansiktet, bara lite rouge på kinderna när jag känner för det.

Självklart rengör jag det, på morgonen baddar jag bara ansiktet med vatten och på kvällen när jag tvättar av mascaran använder jag Nivea Visage Young Wash off!, dels för att den tar bort allt smink så bra och dels för att den känns så skön mot hyn.
På både morgonen och kvällen tar jag självklart på ansiktskräm. Då använder jag Nivea aqua sensation day care, i försej står det att den är för dagen men eftersom jag har bra hy använder jag den på kvällen också. Ibland är jag torr i ansiktet så den här krämen svalkar och återfuktar.

Så mina tips är att rengöra det morgon och kväll, använda en återfuktande ansiktskräm och inte använda för mycket smink. Det stänger in hyn och gör att den inte kan andas. Ha bara lite mascara på, ser lika fint ut det =)


 Rengöring + ansiktskräm. Borde finnas hos varje tjej

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback