Making the bow

Att bara kunna sätta upp håret i en snygg knut är väldigt skönt, speciellt de dagarna man har dålig hårdag. Dessutom är det snyggt. Problemet är bara att få till det så att man blir nöjd vilket vissa dagar går direkt och vissa dagar tar en stund.

Jag vill inte ha en liten knut, den ska vara rätt så volymiös men heller inte ha för mycket hår som sticker ut. Jag hade en aning svårt med detta imorse, men till slut fick jag till det. Jag kan inte riktigt säga hur man ska göra, det är bara att testa sig fram tills man är nöjd. Jag kan dock säga att det jag gjorde för att få denna frisyr är att jag tuperade hela håret, i stort sett från rot till top så att jag fick värsta hårfluffet. Sprayade sedan detta och borstade ut det en aning så att det inte såg ut som ett fågelbo, dock med mycket volym. Sedan satte jag upp håret i en tofs, behövde dock två hårsnoddar till mitt hår. Efter det tog jag en till tofs och fixade knuten och satte dit vissa utstickande hårslingor med hårnålar. Sedan spray på detta för att det ska hålla.  

Snygg och perfekt modellfrisyr ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback