I'm ready for christmas

Julgranen pyntad, presenterna fixade, juloutfiten fixad, jag är redo för julafton.
Det är visserligen en liten julgran men den är fin ändå. Att ha en stor julgran med vårt lilla utrymme skulle bara se överflödigt och fult ut. Dessutom har vi en gran i trädgården med fina ljus i så att grannarna ser när de åker förbi =)

Julen är verkligen den stressigaste tiden på året. Man ska kolla vad alla önskar sig, och man måste tänka ut något bra till de som inte vet vad de önskar sig. Man ska planera vart man ska vara och när, speciellt när man har skilda föräldrar. Man ska hitta den perfekta julklädseln (lyckligtvis hittade jag min ett bra tag innan, den första klänningen jag provade). Men när man väl har kommit till julaftonsdagen är det så mysigt. På morgonen blir det julfrukost med risgrynsgröt, eventuellt några paket att öppna på morgonen och sedan äter man julmat och tittar på Kalle Anka med släkten. Kalle Anka är kanske barnsligt enligt vissa men jag tycker att det är mysigt att sitta i soffan med familjen och titta på det. Men jag måste faktiskt säga att paketöppningen är det roligaste, man undrar spänt om de ska gilla det man köpt och öppnar nyfiket sina egna paket. Jag gillar julen, även om det är stressigt dagarna innan. Umgås med familjen, äta god mat och få julklappar =)

Det är mysigt med julen


Julgran, paket, julljus. Julstämning


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback