Falska människor

Det värsta jag vet är falska människor. Människor som verkar helt snälla men sen visar det sig att dom är helt tvärtom. Ibland kan man se det på dom direkt när dom är falska men oftast tar det ett tag innan man upptäcker det. Dessutom är det alltid tjejer som är det, lustigt nog. Men det kommer väl aldrig att ändras, i alla fall inte hos tonåringarna, men förhoppningsvis mognar alla tjejer med åldern.

Det här var visserligen några år sen men det ligger fortfarande på minnet. Jag hade en kompis/bästis som jag umgicks med hela tiden när vi gick i högstadiet. Vi sover över hos varandra och hittade på saker i stort sett varje dag. Sen en dag i nian började det en ny tjej i klassen vilket ledde till att min "vän" började umgås med henne. Tyvärr är det ju så, eller var, att tjejer bara kan va två och två, så min så kallade vän sket i mig totalt. Hon sa inte ett ord till mig då när hon va med den andra tjejen och dom "coola" tjejerna i klassen. Lyckligtvis nog hade jag S, en annan kompis som jag har kännt sen jag va 12, men jag blev verkligen ledsen över att hon övergav mig så där utan att ens öppna käften och säga något. Ett eller ett par år senare skrev hon ett mail till mig att hon ville bli vänner igen. Pff, va fan tror du, glöm det, inte efter det du gjorde. Sen va det inte mer med det, fick inget mer mail av henne. Skönt att jag slapp henne och vissa av dom andra i klassen. Det va en tjej som på bland annat gympan försökte tävla med mig och kom fram till mig och skröt när hon fick bättre tid eller suckade och klagade när jag råkade missa bollen på volleybollen, och det va endast mig hon gjorde så mot. Va fan hade hon emot mig? Volleyboll kan va en rolig bollsport att spela men sen dess har jag aldrig tyckt om volleyboll. Sen andra dagar kunde hon komma och säga "Hej Sarah" jätteglatt. Som om hon tyckte det va roligt att se mig. Jag ser rakt igenom dig bitch. Vem vet va jag skulle göra om jag såg henne idag.

Det är många tjejer som är falska, dom spelar trevliga fast dom egentligen tänker något annat i huvudet. Ena stunden kan dom va jättetrevliga mot en och nästa stund snackar dom bakom ryggen på en.
Tjejer som nästan är för trevliga men sen så visar det sig att dom bara vill förstöra. Dig ser jag också rakt igenom, försök inte. Nästan gång jag ser dig är jag INTE trevlig.

Så sluta va falska , spela inte trevliga för det funkar inte i längden. En vacker dag blir ni avslöjade.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback