Creativity and some scissors

Designern inom mig har kommit fram. Tänk vad lite kreativitet, en sax samt nål och tråd kan göra. Visserligen fick jag hjälp med det sistnämnda men det var jag som stod för det kreativa tänkandet och en del av klippandet.

Nöjd. Jag är nöjd. Resultatet blev som jag förväntade mig. Två kast-plagg blev som nya. Sparat pengar har jag även gjort. Så detta borde ni göra med plagg som ni vill slänga. Gå igenom tankarna och fundera över hur man kan förnya. Var kreativ!


Före och efter. Längre jeansskjorta som gjordes om till en liten kortare väst. Jag matchar den till mycket, bland annat en svart slappare klänning och strumpbyxor samt svarta byxor och linne.


Oturligt nog har jag ingen förebild på denna. Men det som har gjorts är att jag kortat den cirka 20 cm. Himlans mycket. Till skjortan är det även ett svart sidenband som man gör en fin rosett med runt kragen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback