Buongiorno Italia

Det är bokat. Äntligen. Den 20 juli sitter vi där uppe i luften. 
Jag har inte varit på en riktig bad- och solsemester på fem år. Fatta, fem år! Det är ju evigheter. Men nu äntligen, denna sommar blir det två veckor på Sicilien, Italien.
Gissa om jag är glad och exalterad.
För det första: Italien. Hur fint är det inte där? För det andra: Två veckor. Jag har alltid varit utomlands en vecka. En vecka går alldeles för fort, så det ska bli kul med två veckor.

Hotellet verkar superfint. Frukost, mat och dricka ingår i priset, samt gratis snacks och glass till barnen. Sweet.

Så passet är fixat, sen ett par år tillbaka.
Det som återstår är att växla pengar. Frågan är bara, hur mycket? Det är inte så billigt där nere, möjligtvis i samma prisklass som här hemma. Det som jag vet att jag vill köpa är ringar. De har ringar som inte finns i Sverige, så man måste ju passa på. Sedan kanske lite snacks och godis, eventuellt kläder om man hittar.

Så snart. Den 19 åker vi upp till Stockholm för att stanna en natt på hotell, för vem orkar sätta sig i en bil vid klockan tre på morgonen för att komma med ett plan strax innan åtta?

Åh, jag längtar!




Nice balkong. Jag hoppas verkligen att vi får en sådan. Så skönt


Jättefina poolen med underbar utsikt. Här kommer vi plaska omkring mycket


Jag undrar hur många gånger vi kommer att åka denna. Många i alla fall. Den ser sjukt rolig ut

Alla bilderna är lånade från Citta del mare

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback