A whole bunch of the weekend

Hade sjukt ont i halsen i fredags, som om någon sandpapprat i halsen på mig.
Lördagen var verkligen ingen rolig dag, kände mig hängig och vädret gjorde det ju inte bättre. Spöregn hela dagen lång. Det fick bli att stanna inne och se på film hela dagen. Men det är ju mysigt det med. Vi såg en rolig film med Brad Pitt, Inglorious Bastards. En film om andra världskriget och hur de vill störta Hitler. Historisk men med många roliga inslag.

Söndagen blev tidseffektiv, dock inte pluggande som man kanske tror. Mötte upp Maria på stan för en liten fika, man måste ju passa på även om det inte blir så länge. Kom jag hem med någon shoppingpåse? Jo då. Efter det åkte jag hem för att fira min älskade mamma som fyllde år. Det blev en hel del fika så efter det blev magen proppmätt. Åkte in till älsklingen sen efter det och myste. Dock blev min sjuklighet värre, låg och snorade framför filmen, inte kul.

Vi kom i alla fall på en väldigt smart grej. Då han har en bluray där hemma så finns det även ett usb-uttag på den. Så vi tog en film och la in på min lilla usb från datorn, satte in den i blurayen och såg filmen på tvn istället. Himla smart uppfinning, bluray och usb. Så även om man vill se filmer på sin bluraydvd behöver man inte köpa någon film. Fiffigt!


Fina Maria på Waynes. Det blir alltid massa catching up varje gång vi ses. Det här är en äkta vän


Fikat/lunchen blev en bagel med creme cheese och marmelad samt varm choklad med grädde. Det värmde min stackars hals


Detta är bara några av bullarna och chokladbullarna som fanns. Men ack så gott


Sedan fanns även detta. Macaroons (amerikanska kakor med chokladkräm), drömmar och chocolate chip cookies. Chocolate chip cookies ska dock helst ätas nygräddade, då de är varma och lite sega


Detta H&M följde med hem. Slappt och skönt


Blus från The Garden Collection. Somrig och fin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback